Skip links
نرم افزار IFS

نسخه جدید نرم افزار IFS 10 رونمایی شد

شرکت IFS در اردیبهشت ماه 1397 از نسخه 10 خود رونمایی کرد. این نسخه با بیش از 500 قابلیت جدید در اولین Update، تغییرات عمده ای داشته است. مهم ترین تغییرات نسل جدید نرم افزار به شرح ذیل می باشد و شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از تغییرات با شرکت دانا سیستم تماس حاصل فرمایید.

تغییرات اینترفیس (IFS Aurena):

نسخه وبی نرم افزار نسبت به نسخه قبلی بیشترین تغییرات را داشته است و کاربری بسیار آسانی دارد بطوریکه شرکت IFS قصد دارد در آینده تمامی قسمت های اجرایی نرم افزار را به صورت وب توسعه دهد. از دیگر ویژگی های این قابلیت جدید، سازگاری آن با موبایل و تبلت بوده که حتی امکان دیدن گراف ها را نیز بر روی وب امکان پذیر می گرداند.

نرم افزار IFS

تغییرات B2B:

نرم افزار IFS در نسخه جدید خود تغییرات اساسی در حوزه ارتباط سیستماتیک با تامین کنندگان و مشتریان ایجاد کرده است. این تغییرات هم از لحاظ سطوح دسترسی و هم از لحاظ اینترفیسی می باشد.

تغییرات ماژول تولید

بطور کلی بیشترین تغییرات از نظر تعدادی در نسخه جدید مربوط به ماژول تولید می باشد. در زیر به قسمت های مهم آن اشاره شده است.

  • Demand Driven MRP: یک استراتژی پیشرفته تولیدی است که باعث کاهش زمان نگهداری اقلام در انبار گردیده بطوریکه در نتیجه آن زمان سرویس به مشتری افزایش و هزینه های نگهداشت کالا بشدت کاهش خواهد یافت.
  • امکان مدیریت تقاضاهای مستقل و غیر مستقل در برنامه ریزی محصول
  • امکان تسهیم منابع تولیدی (Resource) و بلاک کردن فعالیت ها
  • تغییرات عمده در نحوه کارکرد سفارشات کارگاهی
  • امکان مدیریت بهتر برنامه های کنترلی کیفیت
  • امکانات جدید در قسمت برنامه ریزی بر اساس محدودیت (CBS) و RCCP
  • و بسیاری از موارد دیگر…

تغییرات ماژول نگهداری و تعمیرات

  • قابلیت برنامه ریزی و زمانبندی در سطح سفارش کار و زیر فعالیت های مرتبط (Task & Sub Task) بر اساس مدل های بهینه سازی زمانبندی
  • امکان برنامه ریزی و زمانبندی نگهداری پیشگیرانه و سفارشات کار متصل به پروژه با لحاظ نمودن زمانبندی ماژول پروژه
  • امکان تعریف ساختار جدید از فعالیت ها (با قابلیت برنامه ریزی) در سفارشات کار بطوریکه میتوان هر Work Task را به یک تجهیز و چند منبع تخصیص داد.
  • معرفی ماژول Resource Management بصورت متمرکز جهت مدیریت بهتر ظرفیت و دسترس پذیری منابع در ماژول نت و پروژه
  • یکپارچگی اطلاعات ماژول نت با ابزار نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) و بهبود قابلیت های تجزیه و تحلیلی در تجهیزات مستقل، ابزارها و تجهیزات خطی (Linear Assets)
  • امکان فیلتر نمودن GIS objectها و اطلاعات بوسیله استفاده از Layer های نقشه. امکان نمایش Text در GIS بوسیله Label Option
  • و بسیاری از موارد دیگر…

تغییرات ماژول انبار

  • اضافه شدن قابلیت ساختار بسته بندی کالا (Handling Unit Structure) در فرایندهای ورود، نگهداری و خروج از انبار و همچنین ردیابی بسته بندی مورد استفاده در فرایند انبار
  • امکان ثبت و حواله درخواست کالا از انبار از طریق یک Wizard ساده (راهنما) و سریع در محیط B2E برای متقاضی کالا و انباردار
  • ایجاد یکپارچگی اتومات بین اطلاعات Planning انبار با ابزار پیش بینی تقاضا (Demand Forecast) جهت بروزرسانی اطلاعات برنامه ریزی براساس روند تقاضا و مدل پیش بینی
  • امکان Move نمودن کالای رزرو شده بین دو انبار یا سایت (به دلایلی مانند: اجرای تغییرات و اصلاحات در انبار)
  • راحت تر شدن امکان رزرو اقلام در انبار
  • و بسیاری از موارد دیگر…

تغییرات ماژول خرید

  • ایجاد چارچوب جدیدی در رسید (Receipt) جهت توسعه بهبودهای آتی در حوزه Inbound Material Handling جهت دریافت کالا از تامین کننده و یا برگشت کالا در فرایند سفارش مشتری. بر این اساس یک فرایند مشترک برای دریافت کالا از تامین کننده، مستقل از اینکه تامین کننده داخلی است و یا شخص ثالث.

  • امکان لحاظ نمودن قوانین تایید (Authorization Rules) به ازای چندین سایت یک شرکت بصورت همزمان (اعمال تغییرات در قوانین تایید را ساده میسازد)
  • امکان اجباری نمودن ورود پسورد (Security Checkpoint) در زمان تایید در فرایند خرید
  • امکان مدیریت کد و شرح کالا (همچنین اقلام با ماهیت هزینه مستقیم) برای تامین کنندگان در فرایندهای متفاوت خرید
  • امکان ایجاد تامین کننده مورد تایید و یا بالقوه (Prospect) در فرایندهای خرید از طریق Wizard
  • امکان گزارشگیری از اطلاعات ماژول ارتباط با تامین کنندگان (SRM) در فرایند خرید و استفاده از آن در فرایند استعلام خرید
  • و بسیاری از موارد دیگر…

تغییرات ماژول فروش

  • امکان تعریف سطوح دسترسی در سطح بالاتر از سایت و کمپانی در حوزه ماژول ارتباط با مشتریان (CRM) به ازای گروه های دسترسی (Access group) متفاوت.

  • امکان تعریف فازها و اقدامات مورد نیاز (Sales Process) در فرصت های بازاریابی (Business Opportunity) و فراخوانی بصورت پیش فرض براساس پارامترهای کنترلی تعریف شده. براین اساس این امکان را میدهد که از طریق گام های مختلف تعریف شده در Sales Process (به عنوان راهنما)، فرایند Business Opportunity اجرا شود.
  • امکان ایجاد Snapshots از فرصت های سازمان (Opportunity) جهت مدیریت چرخه عمر یک Opportunity در بازه های زمانی متفاوت که می تواند جهت تجزیه و تحلیل روند پیشرفت در فرصتهای سازمان استفاده شود.
  • امکان بلاک نمودن یک سفارش فروش جهت جلوگیری از اجرای ادامه فرایند بطوریکه امکان لحاظ نمودن سفارش فروش بعنوان تقاضا وجود داشته باشد. لازم بذکر است Blocked Order در تجزیه و تحلیل گردش نقدینگی لحاظ میگردد.
  • براساس قابلیت B2B نیاز به تعریف اینکه چه کالاهایی مجاز به فروش به یک مشتری است، خواهیم داشت. با توجه به نیازمندی مذکور میتوان اقلام قابل فروش را برای یک مشتری تعریف نمود.
  • میتوان یک ردیف از سفارش فروش را به عنوان Free of Charge تعریف نمود، به نحوی که کالا/خدمت بدون نیاز به پرداخت توسط مشتری دریافت گردد مانند Gifts یا Free Service. همچنین میتوان برای اقلام مذکور براساس قوانین مالیاتی و دولتی مالیات پرداخت گردد.
  • قابلیت کپی کلیه اطلاعات سفارش مشتری با امکان تغییر نام مشتری، ارز و زمان تحویل از یک سفارش فروش موجود در سیستم. این قابلیت حجم کاری و میزان خطا را برای وارد نمودن CO مشابه با حجم اطلاعاتی بالا، بسیار کاهش می دهد.
  • و بسیاری از موارد دیگر…

تغییرات ماژول مدیریت اسناد

  • امکان مدیریت بهتر کلاس اسناد پیش فرض در Object Connection

  • امکان جدیدی بنام امضاء دیجیتالی به اسناد از نوع PDF اضافه شده است
  • تسهیل مدیریت اسناد از طریق نسخه وب

    تغییرات ماژول مالی

    • امکان ایجاد گردش کار برای تاییدیه های اسناد مالی

  • 10 تفصیل جدید مالی
  • امکان هلد کردن اسناد استهلاک
  • امکانات جدید برای صورت های میاندوره ای مالی
  • امکان مدیریت بهتر در ایجاد ساختار حساب و تفاصیل (Account Structure)
  • امکان شبیه سازی های متفاوت در تراز آزمایشی
  • تنظیمات جدید در مانده های ارزی حساب ها
  • تغییرات عمده در تنظیمات و عملیات حسابداری تلفیقی و همچنین ثبت اسناد بصورت چند شرکتی
  • امکانات جذاب و جدید در حوزه دفاتر موازی جهت حسابداری مدیریت
  • و بسیاری از موارد دیگر…

تغییرات ماژول منابع انسانی

  • برنامه ریزی برای سمت های خالی و سرشماری بهتر پرسنل از قابلیت های جدید نسخه جدید محسوب می گردد

 

  • ساده سازی فرایند استخدام دوباره پرسنل
  • ساده سازی خاتمه خدمت کارکنان با ایجاد چک لیست های مرتبط در سیستم
  • امکان ارتباط از طریق وب سرویس با شرکت های کاریابی
  • اضافه شدن قسمت انضباطی و ثبت شکایات در سیستم برای پرسنل
  • مدیریت بهتر مشاغل و شرایط احراز
  • تغییرات اساسی در حوزه موتور تحلیل شکاف توانایی های پرسنل

 

تغییرات ماژول پروژه

  • مدیریت بهتر اقلام تحویلی پروژه در نسخه جدید
  • امکانات جدید جهت تعریف و مدیریت بهتر انواع منابع به همراه محاسبات بهینه تر ظرفیت های آنها
  • مدیریت بهتر گرافیکی در تسطیح منابع پروژه

Home
Account
Cart
Search